Methode ik leer anders

  • Heeft uw kind moeite met spelling?Ik leer anders.png
  • Spiegelt hij/zij letters?
  • Slaat hij/zij woorden over bij het lezen, of leest het radend?
  • Lukt het hem/haar niet de tafels te automatiseren of de sommen tm 20?
  • Draait uw kind cijfers om, 25 wordt 52?
  • Heeft uw kind moeite met klokkijken?
  • Is concentratie niet zijn/haar sterkste punt?
  • Klaagt uw kind wel eens over een vol hoofd?

Hoort u op school wel eens: het zit er wel in, maar het komt er niet uit?
Dan is de kans groot dat uw kind een beelddenker is. Kijken gaat voor het luisteren. Beelddenkers willen zien en doen. Door deze manier van informatie verwerken ondervinden zij vaak problemen op school. Dit kan zich uiten in een leerachterstand.

Leerlingen met een leerachterstand of dyslexie denken vaak in beelden in plaats van woorden. Daardoor wordt de lesstof op school niet begrepen en niet onthouden. De training Ik Leer Anders vertaalt de informatie naar beelden, zodat uw kind zich de lesstof wel eigen kan maken. In ongeveer 4 tot 6 sessies leer je de techniek direct in de praktijk toe te passen.

De training is voor leerlingen die problemen hebben met:

  • Taal: spellen, lezen
  • Rekenen: tafels, plus en min sommen
  • Onthouden van informatie
  • Concentratie
  • Plannen/organisatie en/ of klok kijken

Met speciale visuele geheugentechnieken en leer strategieën kan ik uw kind handvatten aanreiken om de talige lesstof visueel te maken. Hierdoor krijgt het kind meer grip op het begrijpen en onthouden van de aangeboden lesstof, ook de talenten van het kind gebruikt tijdens het leren. Dit zorgt voor succeservaringen, waar het zelfvertrouwen groeit.

De aanwezigheid van u als ouder bij de eerste training is prettig en noodzakelijk. De volgende lessen komt de leerling alleen. Na afloop bespreken we na en krijgt uw kind oefeningen mee naar huis. Een eigen werkboek kan via De Speelboom Kindertherapie worden besteld. Hierin vindt u informatie, hulpbladen en werkbladen.

De leerling kan vaak na een eerste training vertellen of deze leermethode werkt. Eventueel kan deze leermethode binnen een traject van speltherapie / kindertherapie worden ingepast.

Leren wordt weer leuk!

background-beneden